BLOG

Witaj na moim blogu!

Informacje z branży, porady dotyczące kosmetyków, wskazówki biznesowe

Lejek sprzedażowy w gabinecie kosmetycznym. VIDEO [odc.4]

Lejek sprzedażowy w gabinecie kosmetycznym. VIDEO [odc.4]

 

Witam Cię bardzo serdecznie! Nazywam się Magdalena Rycerz-Pal i jestem autorką projektu kosmetonomia.pl, czyli sztuka pięknego zarabiania. Kosmetonomia – kosmetyka i ekonomia. Program ten powstał dla dziewczyn takich jak Ty: przedsiębiorczych kobiet sukcesu, kosmetolożek, kosmetyczek, które podchodzą do swojej pracy z pasją i oczekują od tej pracy wysokich zarobków. Moje porady są właśnie dla Ciebie.

 

Lejek sprzedażowy w gabinecie kosmetycznym - wersja VIDEO:

 

 

Lejek sprzedażowy w gabinecie kosmetycznym - wersja do poczytania:

 

Dzisiaj o lejku sprzedażowym. Czy wiesz, czym w ogóle jest lejek sprzedażowy? Czy w zarządzaniu swoim gabinetem stosujesz to narzędzie marketingowe? Czy, mówiąc wprost, wiesz, jaką ścieżkę powinien obrać Twój klient, by zostawiał u Ciebie jak najwięcej pieniędzy?

Czy masz w swojej ofercie specjalne „przynęty” na klientów? Zastanów się, czym możesz skusić ludzi, by cieszyć się coraz większą bazą klientów. Mogą to być nawet najtańsze zabiegi bądź usługi, które są niszowe i dzięki którym Ty rozkochasz klienta w sobie do tego stopnia, iż zostanie z Tobą na dłużej. Taką wędką na nowych klientów może być zwykła konsultacja kosmetyczna. W moim gabinecie właśnie od niej bardzo często rozpoczyna się nasza wspólna droga. Zapraszamy klienta na bezpłatną konsultację skóry (ewentualnie na odpłatną, gdy robimy cyfrową analizę) po to, żeby zaproponować mu rozwiązania zdiagnozowanego problemu. Gdy zaś ten złowiony przez nas klient ulegnie naszemu urokowi, sam do nas powróci i wybierze te zabiegi, które najbardziej mu się spodobają (oczywiście dajemy mu możliwość wyboru z całej gamy zabiegów na twarz lub na ciało, zabiegów wizażowych). Zatem dzięki jednej konsultacji kosmetycznej, dzięki podjęciu pewnego wysiłku i pogodzeniu się z kosztami z nią związanymi, otwieramy przed klientem bramy do ogrodu możliwości, z których zapewne skorzysta. Przez lata doświadczeń wypracowałam sobie taki model rozmowy z klientem, który skutkuje wysokim współczynnikiem powracalności ludzi do mojego salonu, co jest niezwykle ważne.

Tak samo może być w Twoim gabinecie. Sama zastanów się, co może stanowić taką przynętę na klientów. To nie musi być konsultacja zabiegowa, przecież nie musisz wykonywać zabiegów na twarz, być może u Ciebie bardziej sprawdzi się manicure, lifting rzęs, laminacja, henna lub jeszcze coś innego. To niekoniecznie musi być jedna usługa, ale zastanów się, na jaki zabieg najczęściej przychodzą do Ciebie klienci po raz pierwszy, bo to prawdopodobnie, jeżeli jeszcze nawet z tego nie zdajesz sobie sprawy, jeśli tak tego nie nazywasz, jest twoją wędką na klienta. Przypomnij sobie teraz, co dzieje się z klientem, którego zapraszasz na ten zabieg po raz pierwszy? Czy przedstawiasz mu inne możliwości, rysujesz dalsze perspektywy? Proponujesz mu kontynuację pielęgnacji w szerszym zakresie? Czy też po prostu oferujesz regularne zabiegi, dajmy na to, co trzy lub cztery tygodnie, jeśli mamy do czynienia z manicure (np. hybryda bądź żel). Jeśli tak, to to wciąż nie jest lejek sprzedażowy.

Mówiąc o lejku sprzedażowym, myślimy o takim narzędziu, które pomoże Ci zyskać wierność klienta na tyle, by korzystał on z Twojego gabinetu jak najdłużej i zostawiał w nim jak najwięcej pieniędzy. Nie ma w tym nic złego! Przecież wszyscy wiemy doskonale o tym, że praca równa się zarabianie. Nie bój się spojrzeć prawdzie w oczy, opieraj się na liczbach i przemyśl swoją strategię: czy masz w swojej ofercie takie usługi, dzięki którym klienci zostaną z Tobą na dłużej, skorzystają z większej liczby usług, a do tego kupią kosmetyki? Czy możesz zrobić coś, by skupić się właśnie na tych zabiegach, które przyciągają nowe osoby? Może okaże się, że te zabiegi, na które klienci umawiają się najczęściej, nie zwiększają Twoich obrotów. Może trzeba trochę odświeżyć menu zabiegowe. Może nie wszystko okaże się dla Ciebie opłacalne. O tym, w jaki sposób układać menu zabiegowe i czy powinnaś w swojej ofercie mieć pełną pielęgnację oraz jakie z tym wiążą się problemy, opowiem w kolejnym filmiku.

Dzisiaj skupmy się na lejku sprzedażowym. Jeszcze raz dobrze się zastanów się, która z Twoich usług będzie swoistym zaproszeniem, powodem, dla którego klient przyjdzie do Ciebie, a Ty będziesz miała czas i sposobność tak go zaczarować, by pozostał z Tobą na dłużej i korzystał z pełnego wachlarza Twoich usług oraz produktów. To nad tą usługą musisz pracować. To ten zabieg musisz uczynić swoim sztampowym i wbić sobie do głowy, że on jest dla Ciebie najważniejszy.

Jeśli na chwilę obecną nie masz za bardzo na to czasu, to musisz tak sobie wszystko przewartościować, by to właśnie temu konkretnemu zabiegowi poświęcić znacznie większą uwagę. Bo to ten zabieg przynosi Ci relatywnie duże zyski, a przecież o to nam wspólnie chodzi. Zapraszam Cię na stronę www.kosmetonomia.pl – dołącz do Klubu BJU Liderek, a otrzymasz dostęp do banku wiedzy, która pomoże Ci rozwiązywać problemy, z którymi borykasz się na co dzień. To są całkowicie darmowe porady, porady stworzone specjalnie dla Ciebie.

Ponadto zasubskrybuj mój kanał, polub ten filmik i widzimy się już wkrótce. Do zobaczenia!

Powiązane artykuły

kosmetonomia.pl
kosmetonomia

Masz pytania?

Napisz do nas!