BLOG

Witaj na moim blogu!

Informacje z branży, porady dotyczące kosmetyków, wskazówki biznesowe

Czy powinnam obawiać się zatrudniania pracowników? VIDEO [odc.2]

Czy powinnam obawiać się zatrudniania pracowników? VIDEO [odc.2]

 

O zatrudnianiu pracowników - wersja Video:

 

 

O zatrudnianiu pracowników - wersja do przeczytania:

 

Witam Cię bardzo serdecznie! Nazywam się Magdalena Rycerz-Pal i jestem autorem projektu kosmetonomia.pl, czyli sztuka pięknego zarabiania. Mój projekt jest dla Ciebie, droga Właścicielko gabinetu i kosmetolożko. Doskonale wiem, iż praca jest Twoją pasją, kochasz to, co robisz, a jednocześnie masz wysokie wymagania zarówno względem innych, jak i wobec siebie samej. Zdajecie sobie sprawę z tego, że praca to nie tylko hobby, lecz także źródło dochodów i chcesz czerpać z własnej działalności większe zyski.

Kosmetyka i ekonomia – kosmetonomia.pl

Dziś opowiem Ci o czymś bardzo istotnym dla kobiet, które już zatrudniają lub dopiero myślą o zatrudnieniu pracowników w swoich gabinetach kosmetycznych. Poruszymy temat budowania zespołu, a mówiąc ściślej, zastanowimy się, czy należy się obawiać zatrudniania pracowników. Istnieje przekonanie, że zrekrutowanie kosmetyczki z niewielkim doświadczeniem wiąże się z dużymi nakładami finansowymi i czasowymi ze strony właściciela firmy. Musi on zaangażować szkoleniowców, opłacić dodatkowe kursy dla nowego pracownika, poświecić czas na wdrożenie go do pracy. Nie wspomnę o takich oczywistościach jak szkolenia BHP, formalności w ZUS-ie. Chciałabym skupić się tylko na merytorycznej gotowości do pracy. Zanim tą świeżo zrekrutowaną kosmetolożkę czy kosmetyczkę odpowiednio przeszkolisz, by rzeczywiście mogła wykonywać zabiegi efektywnie, w sposób bezpieczny i satysfakcjonujący wszystkie strony, musisz faktycznie zainwestować dosyć sporo. Część z kobiet działających w branży beauty obawia się (wiem o tym doskonale), że może to się obrócić przeciwko nim, ponieważ istnieje ryzyko, iż wyszkolą sobie konkurencję. Czy tak jest? Czy rzeczywiście te obawy są słuszne? Zgadzam się absolutnie z tym, że jeszcze kilka lat temu, może nawet kilkanaście, faktycznie były one zasadne. Kiedy? Pomyśl! Kiedy kosmetologia nie była tak dobrze rozwinięta, kiedy w kosmetyce nie wykorzystywano jeszcze takiego morza urządzeń high-tech.

W ostatnich latach sytuacja jednak zmieniła się diametralnie. Sama wiesz, jak dużego nakładu finansowego potrzeba, by stworzyć sobie takie zaplecze, aby móc zaoferować klientowi taką usługę, która w sposób efektywny rozwiąże jego problemy. Nie sztuką jest kupić maszyny z Chin, które nie dadzą oczekiwanych efektów, które nie będą do końca sprawne, a tym samym nie zagwarantują klientowi, iż regularnie będzie mógł korzystać z serii zabiegowych, bo wiecznie coś będzie się psuło. Co więcej, do takich – relatywnie tanich – urządzeń często nie ma podzespołów. Brak też dobrego instruktażu ich obsługi, a osoba wykonująca zabieg przy użyciu tego typu sprzętu, powinna umieć go obsługiwać. Nie wspomnę tutaj o tym, że zmieniła się moda: owszem, nadal wykonuje się kosmetykę białą, lecz – jakby nie patrzeć – zdecydowanie większym powodzeniem cieszą się te gabinety, które się rozwijają i wprowadzają zabiegi z wykorzystaniem urządzeń nowej technologii, a te – jak wspomniałam – kosztują znacznie więcej aniżeli biała kosmetyka.

Dlatego, droga Właścicielko gabinetu lub salonu, chcąc rozwijać biznes, musisz inwestować w szkolenia, kosmetyki oraz sprzęt. Nade wszystko jednak powinnaś zainwestować w pracowników, którzy będą Ci wierni. Nie martw się o to, iż szybko od Ciebie odejdą, by otworzyć konkurencyjną do Twojej działalność i zabiorą ze sobą bazę Twoich klientów. Wbrew pozorom nie jest łatwo od zera stworzyć swój biznes. A teraz przenieś się myślami do Twojego salonu… Zastanów się, którego z pracowników odejścia obawiasz się najbardziej. Jakie zabiegi on wykonuje i ilu klientów obsługuje? Czy aby na pewno jest on w stanie stać się Twoją konkurencją? Owszem, otwierając nową działalność, uzyska te wszystkie profity dla początkujących przedsiębiorców, jednak dofinansowanie z urzędu pracy to raptem kilkanaście tysięcy złotych. Tymczasem policz, ile kosztują dobre technologie, zwróć uwagę na ceny najmu lokali, ile trzeba zainwestować w porządne łóżko kosmetyczne, startery kosmetyków, nie mówię już o urządzeniach laserowych czy IPL. Dodatkowo każdy gabinet powinien mieć jakościowo dobre rozwiązanie na ciało, kombajn kosmetyczny, który jest absolutną podstawą, ponadto RF frakcyjna, mezoterapia, mikroigłówka. To wcale nie jest taki tani interes. Dlatego nawet jeśli zdarzyłoby się tak, że Twoi klienci odejdą za Twoim byłym pracownikiem, to odejdą na chwilę, by sprawdzić jak ta kosmetyczka/kosmetolog sobie radzi w nowym miejscu. Jeśli Ty, droga Właścicielko, przyzwyczaiłaś już klienta do swoich standardów, do wysokiej jakości obsługi i do tego, że jest on zaopiekowany od chwili wejścia do salonu do momentu zakończenia wizyty, do najnowocześniejszych technik zabiegowych mających dużą skuteczność, to nie ma szans, żeby ten klient do Ciebie nie wrócił. O ile zwykły zabieg białej kosmetyki, prosta henna czy manicure może być wykonany w dowolnym miejscu przez dobrego specjalistę, o tyle bardziej zaawansowane zabiegi wymagają specjalistycznego sprzętu, bo rozwój to inwestowanie. Zarówno w biznesie, jak i w życiu nie uzyskasz nic więcej, jeśli nie podejmiesz jakiegoś wysiłku, jeśli nie zainwestujesz. Jeżeli nie podejmiesz pewnych zdecydowanych kroków, nie oczekuj, iż w Twoim życiu coś się zmieni, iż sukces przyjdzie sam. Gdy nie podejmiesz wyzwania i nie zaczniesz inwestować, nie podejmiesz ryzyka i nie będziesz piła szampana.

Już z poprzedniego filmiku wiesz, że najlepszy czas na zatrudnienie kolejnego pracownika jest wówczas, gdy Ty lub Twój pracownik macie wypełnione 80% roboczogodzin. To ostatni dzwonek na to, by znaleźć nowe ręce do pracy. W takich okolicznościach rozpocznij poszukiwania i rekrutuj tak długo, aż będziesz naprawdę zadowolona z kandydatki na kosmetyczkę. Ponadto może warto zaprosić potencjalnego pracownika na dni próbne, by przyjrzeć mu się z bliska, sprawdzić, w jaki sposób sobie radzi w sytuacjach stresujących, jak odnosi się do klienta itp. Mam sporo pomysłów na usprawnienie procesu rekrutacyjnego i jestem do Twojej dyspozycji. Dołącz do klubu BJU liderek na stronie www.kosmetonomia.pl. Tam uzyskasz całe mnóstwo darmowych informacji przygotowanych specjalnie dla Ciebie, a ponadto znajdziesz rozwiązania wielu Twoich problemów.

 

Powiązane artykuły

kosmetonomia.pl
kosmetonomia

Masz pytania?

Napisz do nas!