BLOG

Witaj na moim blogu!

Informacje z branży, porady dotyczące kosmetyków, wskazówki biznesowe

Jak radzić sobie z obiekcjami klienta

Jak radzić sobie z obiekcjami klienta? VIDEO [odc.50]

Jak radzić sobie z obiekcjami klienta? - wersja VIDEO

 

Jak radzić sobie z obiekcjami klienta? - wersja do poczytania:

Jak sobie poradzić z obiekcjami klienta, który przychodzi do Ciebie i mówi, że on już wszystko stosował, nic na niego nie działa albo wszystko go uczula. Co powiedzieć klientowi, gdy tak oportunistycznie podchodzi do Twoich propozycji? Co powiedzieć klientowi, który mówi: „Pani Magdaleno, ja już miałem RF frakcyjną, ja już miałem mezoterapię mikroigłową. Na mnie to nie działa. Nie widziałem różnicy, niepotrzebnie tylko wydałem pieniądze”? Mówiąc kolokwialnie, nie kop się z koniem i potwierdź opinię klienta. Nie ma przecież co się z nim szarpać. On naprawdę ma prawo tak uważać. Być może nikt nie zwrócił uwagi mu na to, w jaki sposób należy obserwować skórę, by dostrzec istotne zmiany. Może nikt podczas pielęgnacji i zabiegów nie prowadził dokumentacji fotograficznej. A może rzeczywiście był jakiś błąd podczas wykonywania zabiegu i faktycznie jego efektywność była niska. Jeżeli masz nowego klienta, nie wiesz tak do końca, na jakich urządzeniach, na jakich produktach klient miał wykonywane dane zabiegi i w jaki sposób były one wykonywane. Zatem każdego klienta traktuj z należytą starannością, z godnością i staraj się rozwiązać jego problem najlepiej jak potrafisz.

Dlatego nie zaprzeczaj temu, co mówi klient, pochyl się nad jego problemem. Podziękuj za to, że dzieli się z Tobą tymi informacjami. Powiedz, że jest to dla Ciebie bardzo istotne. Na przykład: „Pani Magdaleno, dziękuję, że dzieli się Pani ze mną tymi informacjami. Bardzo jest mi przykro, że ma Pani takie doświadczenia, ale chcę Pani powiedzieć, że wielu klientów, którzy przychodzą do nas po raz pierwszy, opowiada nam bardzo podobne historie. Opowiadają nam oni o tym, że nie byli zadowoleni z poprzednich metod pielęgnacyjnych i dlatego nie wierzą już, że może coś rzeczywiście zadziałać. Natomiast [uwaga, tutaj padło słowo „natomiast” – podkreślam, że warto je użyć], pani Magdaleno, można nie wierzyć, że coś działa, i jednocześnie po raz kolejny spróbować tego rozwiązania z prawdziwym profesjonalistą w innym gabinecie świadczącym usługi na najwyższym poziomie. Jest duża szansa, że inny specjalista poprowadzi panią krok po kroku przez dany zabieg i wyciągnie z niego trafne wnioski. Pani Magdaleno, inni moi klienci, tak jak pani, początkowo byli sceptycznie nastawieni do zabiegów bądź do zakupu kosmetyków. Kiedy jednak zdecydowali się na dane, polecane przez nas rozwiązanie, byli bardzo zadowoleni i szczęśliwi, że jednak podjęli kolejną próbę. Co więcej, śmieją się z tego, że wcześniej mieli właśnie takie obawy. Pani Magdaleno, bardzo pani dziękuje za ten feedback, za tę informację. Zadam Pani jeszcze kilka dodatkowych pytań, żeby dowiedzieć się, skąd mógł wynikać problem, dlaczego uzyskała pani nie do końca satysfakcjonujący efekt. Być może znajdziemy wspólnie rozwiązanie. Czy zgodzi się pani na to? Pani Magdaleno, chętnie opowiem pani o tym, w jaki sposób u nas wykonuje się te zabiegi. Jestem przekonana, że wspólnie odnajdziemy różnice w wykonywaniu tych zabiegów w naszym gabinecie, przy naszej profesjonalnej obsłudze oraz w salonie kosmetycznym, z którego usług pani korzystała. Czy to pani odpowiada? Czy mogę pani więcej opowiedzieć o tym zabiegu?”.

To są, moja droga kosmetolożko, moja kochana klientko, rozwiązania, które w bardzo łatwy sposób przekierowują atencję klienta i przestawiają jego myślenie na inne tory, odczarowują to negatywne nastawienie. I tutaj znowu piłeczka jest po Twojej stronie. I to Ty znowu będziesz odpowiednio kierować krokami pielęgnacyjnymi Twojego klienta. Tak więc wykorzystuj właśnie te zdania, te określenia, stosuj te metody, o których wspominałam wcześniej, aby skutecznie sprzedawać i skutecznie konsultować i być profesjonalistą w każdym calu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Mam nadzieję, że tak. Zapraszam na moje szkolenia! Polub nasz profil na Facebooku i Instagramie! Ponadto obserwuj wszystkie nowości i filmy, które wrzucam na kanale YouTube.

KOSMETONOMIA.pl czeka na Ciebie!

Powiązane artykuły

kosmetonomia.pl
kosmetonomia

Masz pytania?

Napisz do nas!