BLOG

Witaj na moim blogu!

Informacje z branży, porady dotyczące kosmetyków, wskazówki biznesowe

Dlaczego klient nie umówił kolejnej wizyty

Dlaczego klient nie umawia kolejnej wizyty? VIDEO [odc.49]

Dlaczego klientka po zabiegu nie chce umówić się na kolejną wizytę? - wersja VIDEO:

Dlaczego klientka po zabiegu nie chce umówić się na kolejną wizytę? - wersja do poczytania:

Klientka miała wykonany zabieg. Wychodzi uśmiechnięta, szczęśliwa, zadowolona. Może nawet kupiła jeden kosmetyk. Mimo to, kiedy Ty mówisz: „Pani Anno, w takim razie ja serdecznie panią zapraszam na kolejny zabieg. Chciałabym się z panią spotkać za około cztery tygodnie. Czy mogę zaproponować Pani najbliższe wolne terminy?”, klientka odpowiada: „Wie pani co, pani Magdaleno, ja do pani zadzwonię, bo muszę spojrzeć w grafik”. Coś nie zagrało. Możesz być pewna, że klientka jest zadowolona, bo przecież kupiła kosmetyk. Gdyby nie była usatysfakcjonowana, to nie dałaby tego dowodu, jakim jest np. właśnie zakup kosmetyku.

No i co z tym zrobić? Myślę, że tutaj przede wszystkim należy pochylić się nad tym, z jakiego powodu klientka nie ma w sobie przekonania, by już tu i teraz rezerwować wizytę. Być może wie, że masz wolne przebiegi w grafiku i że naprawdę nie jest problemem, by się do Ciebie umówić. To z kolei nie do końca dobrze o Tobie świadczy. Dlaczego? Dlatego, że jeżeli klient ma świadomość tego, jak dużo wolnych terminów masz do dyspozycji, nie do końca może traktować Cię jako bardzo dobrego specjalistę, profesjonalistę. Przecież do najlepszych czeka się długo (nawet dwa lub trzy tygodnie, a często i miesiące), a wizyty w godzinach popołudniowych, które są najbardziej chodliwe, trzeba rezerwować naprawdę na miesiące, miesiące mocno do przodu.

Tak więc zastanów się nad tym, co jeszcze możesz zrobić, żeby zbudować odpowiednią pozycję, jak zadbać o swój wizerunek profesjonalisty. Zastanów się, w jaki sposób możesz rozmawiać z klientem i co możesz jeszcze zmienić bądź ulepszyć, żeby klient traktował Cię i Twoje rozwiązania jako naprawdę najważniejsze i konieczne do zrealizowania.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą: czy Twój klient naprawdę dobrze zrozumiał to, dlaczego musi regularnie umawiać się na kolejne wizyty? Dlaczego nie powinien wydłużać odstepów między nimi? Być może nie zostało mu to dobrze wyartykułowane lub nie do końca właśnie czuje taką potrzebę, by kontynuować pielęgnację. A jeśli klient nie czuje potrzeby, to Twoja rola, droga kosmetolożko, żeby właśnie tę potrzebę i tę chęć do regularnego dbania o swoją skórę w nim wzbudzić.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, polub profil KOSMETONOMIA.pl na Facebooku i na Instagramie oraz zasubskrybuj nasz kanał na YouTube.

Powiązane artykuły

kosmetonomia.pl
kosmetonomia

Masz pytania?

Napisz do nas!